Bahçeşehir Koleji Ruhsal Müracaat ve Rehberlik Kısmı Koordinatörü Sibel Durak, YKS’ye girecek öğrencilere ve ebeveynlerine altın kıymetinde tekliflerde bulunuyor.
Yükseköğretim Kurumları İmtihanı (YKS) 17-18 Haziran tarihlerinde gerçekleşecek. İmtihana sayılı günler kala öğrencilerin de heyecanı artıyor. Heyecanın hakikat yönetildiğinde yararlı olduğunu söyleyen Bahçeşehir Koleji Ruhsal Müşavere ve Rehberlik (PDR) Kısmı Koordinatörü Sibel Durak, öğrencilere kıymetli ipuçları veriyor. Durak, öğrencilere imtihandan birkaç gün evvel öğrenmeyle ilgili hazırlıklarını bitirmelerini öneriyor. Lakin öğrencinin ders çalışarak kendini daha uygun hissedecekse, ders çalışabileceğini belirten Durak, “Yeni bir şeyler öğrenmeye çalışmak yerine öğrendiğiniz hususlarla ilgili tekrar testleri ya da deneme imtihanları çözmeniz daha uygun olacak. Eksik konularınızın üzerinden geçin. Mevzu tekrarları yapın. Evvelki çalışmalarınızda aldığınız kıymetli notların, formüllerin, tarihlerin üzerinden geçin” diyor.
Sınavdan evvelki gecenin mümkün olduğunca sıradan geçirilmesi gerektiğine dikkat çeken Durak, şöyle devam ediyor: “Normalde yaptığın faaliyetler dışında etkinlikler planlama. İmtihan öncesi kafanı dağıtmak emelli çevrendekilerin önereceği fizikî olarak çok yorucu etkinlikler ya da mideni rahatsız edebilecek farklı yemekler yemek sonraki gün imtihan performansını olumsuz tesirler.” Bahçeşehir Koleji PDR Koordinatörü Sibel Durak, imtihan sabahı yapılması gerekenleri ise şöyle sıralıyor:
Zaman kaybını önlemek için turlama tekniğini uygulayın
Durak, öğrencilere kesinlikle bir strateji belirleyerek imtihana girmelerini öneriyor. “Sınava hangi testten başlanacağına, vakit azaldığında nasıl davranılacağına, tüm sorular bittiğinde evvel hangi testteki boş bırakılan sorulara dönüleceğine evvelden karar verilmiş olarak imtihana girilmeli” diyen durak, imtihanda vakit kaybını önlemek için “turlama tekniği”ni uygulamak gerektiğini söylüyor. Durak, bu tekniği şöyle anlatıyor: “Bir soruya takılıp kalırsanız vakti uygun kullanamayabilirsiniz. Zor soru yapan değil çok soru yapan kazanır. Bu nedenle çözülemeyen sorular üzerinde fazla vakit harcanmak yerine turlama tekniğinden yararlanabilirsiniz. Birinci tıpta çabucak yapabileceğin kolay soruları yapın. Akabinde vaktinizi alacak fakat yapabileceğinizi düşündüğünüz soruların yanına bir artı işareti koyup birinci cinste kolay soruları bitirdikten sonra öncelikle bu sorulara dönün. Çok sıkıntı olduğunu düşündüğünüz soruların yanına farklı bir işaret koyun. İkinci çeşitteki soruları bitirdikten sonra bu sorulara dönün. Uzun ve karışık görünen sorulardan gözünüzü korkmasın. Bilhassa paragraf sorularında evvel soru kökünü okuyun. Böylelikle paragrafı, hangi bakış açısından değerlendirmeniz gerektiğini bilecek ve gerçek yanıtı kolay kolay bulabileceksiniz.”
Soruları okurken soru köklerini anlamaya dikkat edin
Sınav öncesinde ve imtihan sırasında biraz heyecanın olağan ve hatta yararlı olduğunu söyleyen Durak, “Bu durum başarmayı istediğini ve imtihanı önemsediğini gösterir” diyor. Durak, öğrencilere heyecanını denetim edebilmeleri ve imtihan esnasında dikkatlerini toplayabilmeleri için şunları öneriyor:
Eleştirilerinizi imtihan sonrasına saklayın
Bahçeşehir Koleji Ruhsal İstişare ve Rehberlik Kısmı Koordinatörü Sibel Durak, ebeveynlere imtihana birkaç gün kala tenkit içerikli cümlelerden kaçınmalarını öneriyor. Ebeveynlerin çocuklarının imtihana hazırlık sürecindeki tutumları ile ilgili tenkitleri varsa bunu imtihan sonrasına ertelemeleri gerektiğinin altını çizen Durak, şöyle devam ediyor: “Hepimiz biliyoruz ki bütün beşerler kendileri için ehemmiyeti bir işe giriştiklerinde heyecanlanırlar. Yani bilmelisiniz ki imtihan için heyecan duymak çok olağan. Makul seviyede heyecan hem odaklanmamızı sağlıyor hem de etraftan gelen uyarıcılara zihnimizi kapatıyor. Hedef korkuyu tümüyle ortadan kaldırmak değil tasayı muhakkak bir seviyede tutmak olmalı. Bunun için de öncelikle onları yalnızca dinlemek, korkulu kanılarını tabir etmelerine fırsat vermek ve umut verici cümleler kurmak kıymetli. ”Heyecanlanma!”, “Heyecanlanacak bir şey yok” üzere cümleler çocuğu rahatlatmak yerine tam bilakis heyecanlanmasına neden olabilir. Bu nedenle “Emeklerinin karşılığını alacağına inanıyorum” üzere imtihanla ilgili olumlu konuşmalar özgüveni arttırır ve korkuyu azaltır.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
EĞİTİM
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024TEKNOLOJİ
23 Kasım 2024EĞİTİM
23 Kasım 2024EKONOMİ
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.