Fuar “İpek Yolu’nun yeni fırsatları, Avrasya’nın yeni dinamikleri” temasıyla, 140.000 metrekarelik bir alanda gerçekleştirildi.
Ege İhracatçı Birlikleri, Türkiye’yi temsilen aktifliğe 81 m2 bir alanda 4 iştirakçi firma ile birlikte iştirak sağladı.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lider Yardımcısı ve Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Lideri Yalçın Ertan, “8. Çin-Avrasya Expo genel nitelikli bir fuar olarak pek çok farklı dalı bünyesinde barındırıyor. Bilişim teknolojileri, kimya, dokuma, lojistik, besin üzere farklı alanlarda fuar genelinde toplam 610 milyar yuan (83,9 milyar dolar) değerinde 360 iş birliği muahedesi imzalandı. Fuarda 50 ülke ve memleketler arası tertipten 1900’den fazla iştirakçi yer aldı. 6.000’den fazla eser çeşidi sergilendi. Sincan Uygur Özerk Bölgesi, Nesil ve Yol İnisiyatifi (KYİ) çerçevesinde memleketler arası münasebetlerini geliştirmeyi hedefliyor ve bu bağlamda geçtiğimiz on yıl içinde 192 ülke ve bölge ile iş birliği geliştirildi, 51 milletlerarası kent ile kardeş kent bağlantısı kuruldu ve 19 ülkedeki 23 kentle hava teması sağlandı.” dedi.
Başkan Ertan, “Sincan Uygur Özerk Bölgesi, Jenerasyon ve Yol İnisiyatifi kapsamında çok değerli bir rol oynuyor. Çin’i Orta Asya ve Avrupa’ya bağlayan stratejik bir pozisyonda yer alıyor. Bölgede demiryolları, karayolları ve havalimanları üzere değerli altyapı projeleri gerçekleştirilmiş ve hala gerçekleştirilmeye devam ediliyor. Bilhassa Çin-Avrupa demiryolu sınırları, Sincan üzerinden geçmekte. Urumçi, Çin-Orta Asya-Azerbaycan-Türkiye’den geçen orta koridor sınırı boyunca ve Çin-Avrupa ticaretinde değerli bir lojistik merkezi pozisyonunda. Bölge, Orta Asya’dan Çin’e uzanan petrol ve doğalgaz boru çizgilerinin geçiş noktası. Nesil ve Yol İnisiyatifi projeleri sayesinde bölgede üç tane hür bölge kurulmuş, ekonomik aktivite artmış, istihdam imkanları genişlemiş bulunmakta. Bu gelişmelerin heyecanını her kesimde gözlemlemek mümkün. Biz Türk ihracatçıların ve yatırımcıların bu bölgeye şimdiden ilgi göstermemiz gerektiğini düşünüyorum. Çünkü önümüzdeki 10 yıl o bölgede süratli bir gelişim süreci yaşanacaktır. Dünyada denize en uzak kent olan Urumçi; denizden uzaklığına karşın, İpek Yolu üzerindeki pozisyonu nedeniyle tarihte ve günümüzde kıymetli bir ticaret merkezi. Çin hükümeti bölgenin gelişimine özel değer vermekte ve Çin’in batıya açılan kapısı olarak görülmekte.” diye konuştu.
Yalçın Ertan, “Son devirde Süveyş Kanalı’nda gemi nakliyatına yönelik taarruzlar sebebiyle Süveyş geçişli gemi trafiğinin çok azaldığını ve ortalama 30-32 gün olan Çin-Türkiye seyir müddetinin gemilerin Ümit Burnu’ndan deveranı tercih etmelerinden ötürü 67-70 güne çıktığını bu sebeple navlun fiyatlarının neredeyse üç kat arttığı ve Kanalın baypas edilerek gemilerin Ümit Burnu’nu tercih etmeleri sebebiyle teslim müddetlerinin uzadığı da göz önüne alındığında, Urumçi’deki demiryolu nakliyeciliği daha da ehemmiyet kazanmıştır. Bu durum, demiryolu nakliyatının sağlam ve süratli bir alternatif olarak öne çıkmasını sağlamakta, Urumçi’nin Çin-Avrupa ticaretinde kritik bir lojistik merkezi olarak pozisyonunu güçlendirmektedir. Önümüzdeki yıl en az 400 m2 alanla ulusal iştirak tertibi gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu fuar Türkiye için hem ticaret hem de yatırımlarda yeni kapıların açılmasına vesile olacaktır. İlgilerimizi ve temaslarımızı daha fazla artırarak Kuşak ve Yol işbirliğini daha fazla teşvik etmeyi ve verimli sonuçlar elde etmeyi umuyoruz.” dedi.
Ticaret Bakan Yardımcısı Mahmut Gürcan, Pekin Ticaret Başmüşaviri Atakan Özdemir de fuarı ziyaret ettiler.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
EĞİTİM
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.