TikTok’un yeni raporu: Oyun içeriklerinde 3 trilyon izlenme
TikTok yıllık paylaştığı What's Next(Sırada Ne Var) Report serisinin oyun bölümü özelinde bir uzantısı olan Oyun Trendleri Raporu'nu açıkladı. Oyun kültüründeki yeni tüketici davranışlarını derinlemesine inceleyen rapora nazaran, geçtiğimiz yıl platformda oyun içerikleri 3 trilyondan fazla görüntülenme aldı. METAP (Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan) Bölgesi için özel bilgi ve içgörüleri içeren rapor; ayrıyeten markaların toplulukla nasıl etkileşim kurabileceklerini ve platformda başarılı oyun içeriği oluşturabileceklerini anlamalarına yardımcı olmak gayesiyle hazırlandı. Türkiye'deki oyuncularda bayanların oranı yüzde 53 28 milyon yetişkin oyuncunun yer aldığı Türkiye'deki sonuçlar da epeyce dikkat alımlı. Son 12 ay içinde oyun oynamaya yeni başlayanların yüzde 73'ü kadınlardan oluşuyorDijital içerikleri tüketiminin yüksek olduğu Türkiye'de; oyun incelemeleri ve özetleri sırasıyla, yüzde 71'i ve yüzde 68 oranla en çok tüketilen içerikler olarak öne çıkıyor Türkiye'deki TikTok oyuncuları, toplumsal medya tecrübeleri ve oyun oynama alışkanlıklarına ait tüm tüketici memnuniyeti kriterlerinde büyük farklarla listenin başında yer alıyor:
- Oyuncuların yüzde 60'ı toplumsal medyadaki reklamlardan sonra oyunları indiriyor
- Yüzde 59'u toplumsal medyada önerilen oyunlar için harcama yapabiliyor
- Yüzde 66'sı da oyun topluluğuyla irtibat kurmak için toplumsal medyayı kullanıyor
- Her 3 kullanıcıdan biri, içerik üreticisinin paylaştığı içeriği izledikten sonra eser ya da marka hakkında daha fazla bilgi için araştırdıklarını söylüyor
- Kullanıcıların yüzde 36'sının içerik tüketirken keyif aldıkları vakitlerde, satın alma motivasyonları da artıyor2
- Kullanıcıların yüzde 80'i markaların challenge ya da akım başlattıkları yahut trend ya da mem üzere viral olabilecek içerik çıkarmalarından şad oluyor
- Bir içerik üreticisinin sponsorlu görüntüsünü izleyen TikTok kullanıcılarının satın alma motivasyonunda, mizahın önemi 1,7 kat daha fazla