TikTok yıllık paylaştığı What’s Next(Sırada Ne Var) Report serisinin oyun bölümü özelinde bir uzantısı olan Oyun Trendleri Raporu‘nu açıkladı. Oyun kültüründeki yeni tüketici davranışlarını derinlemesine inceleyen rapora nazaran, geçtiğimiz yıl platformda oyun içerikleri 3 trilyondan fazla görüntülenme aldı.
METAP (Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan) Bölgesi için özel bilgi ve içgörüleri içeren rapor; ayrıyeten markaların toplulukla nasıl etkileşim kurabileceklerini ve platformda başarılı oyun içeriği oluşturabileceklerini anlamalarına yardımcı olmak gayesiyle hazırlandı.
Türkiye’deki oyuncularda bayanların oranı yüzde 53
28 milyon yetişkin oyuncunun yer aldığı Türkiye’deki sonuçlar da epeyce dikkat alımlı. Son 12 ay içinde oyun oynamaya yeni başlayanların yüzde 73’ü kadınlardan oluşuyor
Dijital içerikleri tüketiminin yüksek olduğu Türkiye’de; oyun incelemeleri ve özetleri sırasıyla, yüzde 71’i ve yüzde 68 oranla en çok tüketilen içerikler olarak öne çıkıyor Türkiye’deki TikTok oyuncuları, toplumsal medya tecrübeleri ve oyun oynama alışkanlıklarına ait tüm tüketici memnuniyeti kriterlerinde büyük farklarla listenin başında yer alıyor:
TikTok Orta Doğu, Türkiye, Afrika, Pakistan ve Doğu Avrupa Oyun Kesimi Lideri Sezer Değirmenbaşı şunları söyledi: “What’s Next: Oyun Trendleri Raporu da bize gösteriyor ki, TikTok hakikaten de oyun kültürü ve cümbüşün kesiştiği bir yer haline geldi ve bize hayatın her kesitinden oyunculara topluluklarını bulma, heyecan verici yeni yollarla keşfetme, irtibat kurma ve yaratma fırsatı sunduğunu gösterdi. Biz de global oyun topluluğumuzun gücünü sergilemekten ve markaların yeni kitlelere ulaşmak için platformumuzdaki etkileşimden nasıl yararlanabileceğini göstermekten heyecan duyuyoruz”
İşletmelerin TikTok’ta büyümesi için gereksinim duydukları araçlarla donatmayı, datalarla destekleyerek aksiyona geçirilebilir çıkarımlar ve trend tahlilleri sunan raporda, METAP Bölgesi’ni kapsayan en önemli sonuçlar şunlar:
What’s Next Metodolijisi hakkında
TikTok For Business, küçük, orta ve büyük ölçekli TikTok trendlerini ve bunların platformdaki kültür ve yaratıcılık hakkında neler söyleyebileceğini daha yeterli anlamak için çeşitli kaynaklardan kapsamlı bilgiler derler. Bu derleme, üçüncü parti araştırmalarının yanı sıra Ekim 2021 ile Ekim 2022 ortasında TikTok’taki platform performansını tahlil eden birinci taraf datalarını de içeriyor.
Raporda yer alan çeşitli kategoriler aracılığıyla, 2022’de TikTok’ta oyun alanında neler olduğuna dair bir retrospektif ve 2023 için büyüme fırsatlarına dair bir perspektif sunar.
TikTok Hakkında
TikTok dünyanın önde gelen kısa görüntü uygulamasıdır. İnsanların hayatlarına ilham vermeyi ve zenginleştirmeyi misyon edinen TikTok, dünya üzerindeki herkesin görüntüler aracılığıyla tutkularını paylaşabilmesi ve yaratıcılığını ortaya çıkarabilmesine uygun müspet bir uygulama tecrübesi sunar. TikTok’un Los Angeles, New York, Londra, Paris, Berlin, Dubai, Singapur, Jakarta, Seul ve Tokyo’da küresel ofisleri mevcuttur.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
EĞİTİM
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024SPOR
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.