DOLAR 33,9818 0.11%
EURO 37,7251 -0.39%
ALTIN 2.726,78-0,69
BITCOIN 18415020.42808%
İstanbul
25°

HAFİF YAĞMUR

05:03

SABAHA KALAN SÜRE

SAHİM-SEN’den Memur Maaş Zammı Değerlendirmesi: ”Taban Aylığı Arasındaki Uçurum Aynı Kurumda Hizmet Verenleri Ayrıştıracak!”
  • Haberuc
  • Sağlık
  • SAHİM-SEN’den Memur Maaş Zammı Değerlendirmesi: ”Taban Aylığı Arasındaki Uçurum Aynı Kurumda Hizmet Verenleri Ayrıştıracak!”

SAHİM-SEN’den Memur Maaş Zammı Değerlendirmesi: ”Taban Aylığı Arasındaki Uçurum Aynı Kurumda Hizmet Verenleri Ayrıştıracak!”

ABONE OL
24 Mayıs 2023 09:24
SAHİM-SEN’den Memur Maaş Zammı Değerlendirmesi: ”Taban Aylığı Arasındaki Uçurum Aynı Kurumda Hizmet Verenleri Ayrıştıracak!”
0

BEĞENDİM

ABONE OL

En düşük memur maaşının 22.500 TL olması ile ilgili çalışmalar sürerken memur maaşları hakkında çarpıcı açıklamalarda bulunan Sıhhat Hizmetleri Sendikası (SAHİM-SEN) Genel Lideri Hasret Akarken, ‘En yüksek Memurun bile taban aylığı 6.787 TL iken, En düşük kamu çalışanının taban aylığı ise 15.000 TL olacak. Maalesef bu taban aylığı ortasındaki uçurum, tıpkı kurumda hizmet verenleri ayrıştıracak. Yapılacak bu memur artırım oranının taban aylık artışı temelinde yapılması gerekmektedir. Taban aylığa yapılmadığı takdirde mağduriyetlerin oluşması kaçınılmaz olacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

Temmuz ayı prestijiyle en düşük memur maaşın 22.500 TL olacak.  Çalışmaların bu istikamette devam ettiğinin kulislere düşmesi, beraberinde tartışmaları ve soru işaretlerini de getirdi. En yüksek memurun bile taban aylığı 6.787 TL iken, en düşük kamu emekçisinin taban aylığı ise 15.000 TL olacak. Maalesef bu taban aylığı ortasındaki uçurum, tıpkı kurumda hizmet verenleri ayrıştıracak.

ZAM, TABAN AYLIK TEMELİNDE YAPILMADIĞI TAKDİRDE MAĞDURİYET OLUŞTURACAK 

Yapılacak memur artırım oranının taban aylık temelinde yapılmadığı takdirde mağduriyetlerin oluşmasının kaçınılmaz olacağının ihtimamla altını çizen Sıhhat Hizmetleri Sendikası (SAHİM-SEN) Lideri Hasret Akarken, “Memurluk statüsü devleti temsil ettiği üzere yaptığı hizmet devletin işleyişini gösterir. Memurluğun eğitim seviyesi, liyakatli atanmaları, statülerine uygun hizmet vermesi, hizmet alanların düzgünlüğü devletin iskelet sağlamlığını gösterir. Lakin gelinen noktada memurluk; maddi, toplumsal ve ruhsal olarak yıpratılmıştır. Seçim dolasıyla vaatler de maalesef sınıfta kalmıştır” yorumunda bulundu.

ANA MAKSAT HALKIMIZIN GELİŞMİŞLİĞİ VE REFAHI OLMALI

“Memurluk statüsünün korunması, geliştirilmesi ve tercih edilebilirliğinin artırılması ile birlikte, kalitenin ve üretkenliğin artırılması, ülkemiz ve halkımızın gelişmişliği ve refahı ana gaye olmalıdır” diyen SAHİM-SEN Lideri Akarken, “Ülkemiz bürokrasi sistemindeki, devletin ve halkın direkt etkilendiği düzenlemelerin, resen ve talepler doğrultusunda olgunlaştığı kurumlarda misyon yapan kişi ve bireylerin çoğunlukla devlet memuru statüsünde olması, gelişmişliğin değerli bir modülü olan memurluk statüsünün kıymetini açıkça göstermektedir. Ayrıyeten memleketler arası platformlarda ülkemizi temsil misyonu de üstlenen memurlarımızın üst seviye liyakati ve gelişmişliğinin kıymeti de tartışmasızdır. Memurluk statüsünün, vurguladığımız gerekçeli değeri dikkate alındığında, memurlarımızın maddi ve toplumsal istikametten desteklenmesi kaçınılmazdır.” dedi ve ekledi: “ Bu noktada 375 sayılı KHK’nın 1. hususu ile memuriyet taban aylığı gösterge sayısı (1000) ve kıdem aylık gösterge sayısı (20) nı üç katına kadar artırmaya yönelik yetkilendirilen Sayın Cumhurbaşkanımızın, 1000 olan memuriyet taban aylık gösterge sayısını 3000, kıdem aylık gösterge sayısını ise 45 formunda çabuk olarak güncellemesi; emekli keseneğine ve kurum karşılığına tabi tutulan ve 7417 sayılı kanunun 2’nci hususu ile düzenlenen en yüksek devlet memuru aylığına uygulanacak yüzdelik oranlarına temel teşkil eden ek göstergelerin, ana ve orta ek gösterge formunda düzenlenerek, oranların hakkaniyet ve ölçülülük unsurlarına nazaran tekrar belirlenmesi noktasında, kanunun Sayın Cumhurbaşkanımıza verdiği artırma, değiştirme ve tekrar düzenleme yetkisi kapsamında acilen yapılması gereklidir. Bu durum, gerek ülkemizin ve halkımızın gelişmişliği, gerekse de vazifedeki ve emekli memurlarımızın refahı, aidiyet hislerinin güçlendirilmesi ve çalışma barışının sağlanması açısından kaçınılmaz hale gelmiştir.”  

DEVLET VARSA ÇALIŞAN, ÇALIŞAN VARSA DEVLET VAR 

Son olarak SAHİM-SEN Lideri Hasret Akarken şunları söyledi: “Taban aylıktaki artışa ilaveten, kamu nizamında eşitlik ve adaletin sağlanması, refahın artırılması, enflasyona memurun yenik düşmemesi, yıllara nazaran memur maaşlarının bedelini yitirmesi nedeniyle, alım gücünün artırılmasına yönelik alınacak önlem ve takdir kapsamında; memur maaş hesaplamalarında dikkate alınan kat sayıların en az % 40 oranında artırılması (Temmuz ayında yapılacak olan enflasyon farkı ve maaş artış oranları hariç); gelir vergisi dilimleri ve oranlarının, bir kısmının devlet tarafından sübvanse edilecek halde gelir vergisi adaletinin sağlanarak yine düzenlenmesi; devlet kurumlarının kendi içlerinde, iş zahmeti, iş riski ve eleman temininde zahmet kurallarını dikkate alarak, yan ödeme puanlarına hakkaniyet ve ölçülülük prensibi kapsamında artış yapılması gereklilik haline gelmiştir. 

SİYASET HEDEF DEĞİL, ARAÇ OLMALIDIR

Yukarıda gerekçeli haklı taleplerimize ek olarak; ülkemizdeki sendikal anlayışın vazife ve sorumluluk şuuru içinde; ferdî menfaatlerden uzaklaşmış; “Devlet varsa çalışan, çalışan varsa devlet var.” bakışıyla; ülkemizin ve çalışanların refahı ve gelişmişliğine yönelik çalışmalarda, siyaseti gaye olarak değil, araç olarak gören bir anlayışla; demokratik ve hür sendikal sistemin tesis edilmesi, sendikalaşma oranlarının artırılmasında ve sendikal anlayışın sürdürülebilirliği açısından büyük değer arz etmektedir. 

SAHİM-SEN’İN TAHLİL TEKLİFLERİ GÖRMEZDEN GELİNMEMELİ

Bu noktada; SAHİM SEN olarak diyoruz ki; menfaat sendikacılığının hâkim olduğu değil, hukuku ve liyakati ön planda tutan sendikacılığın hâkim olduğu; toplu mukavele ikramiyesi üzere orantısız düzenlemelerle, tabir yerindeyse, devlet kaynaklarının üyeleri aracılığı ile sendika ve yöneticilerine aktarıldığı değil, bütünlük çerçevesinde her bir vatandaşın hakkının korunduğu, devletin ve çalışanın kazanacağı; sendika üye/istifa süreçlerinin, yöneticilerin mobbingine maruz bırakılacak biçimde değil, çalışanların demokratik haklarını özgürce e-devlet üzerinden yapabileceği; sendikalı yöneticilerin değil, liyakatli yöneticilerin yöneteceği formda yapılacak olan düzenlemelerin, ülke ve çalışan çıkarları, sendikal sistemin aktif ve kaliteli formda sürdürülebilirliği, sendikalaşma oranlarının artırılması, memurların mali ve toplumsal haklarının korunup, sendikal anlayışın ve memurların mali ve toplumsal haklarının geliştirilmesine katkı sağlayacak halde, memurların grev haklarının hukuksal düzenlemeyle tesis edilmesi gerekmektedir. Bizlerin tahlil teklifleri ve tespitleri kamu işçilerinin mali ve öbür özlük haklarının    geliştirilmesi açısından görmezden gelinmemelidir.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.