Perakende Günleri 2023 “Dijital Dünya” ana temasıyla sektörü buluşturdu
Bu yıl 22.si düzenlenen Perakende Günleri, dala ve dijital ticaretin geleceğine taraf veren pek çok yerli ve yabancı konuşmacı ile dijital dönüşümün getirdiği yeni müşteri ve yeni perakende kavramlarını masaya yatırdı. Etkinlikte perakende bölümünün en itibarlı mükafatı olarak kabul edilen Perakende Güneşi Mükafatları de sahiplerini buldu. Soysal tarafından 31 Mayıs-1 Haziran tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde “Dijital Dünya - Yeni Müşteri, Yeni Perakende, Yeni Dönem” ana temasıyla düzenlenen 22. Perakende Günleri, kesimin ve dijital ticaretin geleceğine taraf veren konferanslar ve oturumlarının yanı sıra fuar alanı ve bu yıl birinci sefer B2B görüşmelere imkan sağlayan özel etkinlikleri ile 9.500’ü aşkın üst seviye yönetici ile bir ortaya getirdi. Akinon ve Atış Yapı ana sponsorluğunda düzenlenen Perakende Günleri 2023, WPP Küresel Strateji Direktörü James Harris, Divid Küresel Pazarlama Direktörü Rosanna Ryan, Google Küresel Mühendislik Grubu, AI Sanayi Tahlilleri Direktörü Orhan Çamoğlu, Tradebyte Lider Yardımcısı Stefan Röttger, Landor & Fitch Yönetici Kreatif Direktörü Apolline Picot, Amazon Türkiye Ülke Müdürü Richard Marriot, ChannelEngine Satış ve İş İştiraklerinden Sorumlu Lider Yardımcısı Niels Floors gibi alanlarında uzman pek çok yabancı konuşmacıyı ağırladı. Atış Şirketler Kümesi CEO’su Ahmet Atış ve oyuncu, DasDas Kurucu Ortağı Mert Fırat’ın iş dünyasının sorumluluklarını ele alan oturumu, AYD İdare Şurası Başkanı Nuri Şapkacı ve BMD İdare Heyeti Başkanı Sinan Öncel’i Şule Zeybek’in moderatörlüğünde bir ortaya getiren “İki Lider Sahnede” söyleşisi ve Suat Soysal’ın yönettiği Silk and Cashmere İdare Heyeti Başkanı Ayşen Zamanpur, Koton İdare Konseyi Üyesi Gülden Yılmaz ile FLO Mağazacılık İdare Konseyi Başkanı Mehmet Ziylan’ı bir ortaya getiren “Bir de Bana Sor!” sohbeti, Perakende Günleri 2023’ün öne çıkan oturumları ortasında yer aldı. İştirakçiler ana sahne dışında, perakende bölümüne istikamet veren 4 farklı “Uzmanlık Sahnesi”nde, geniş bir yelpazaye yayılan 34 oturumda dalın temsilcilerini dinleme bahtı yakaladı.Teknoloji marka ve müşterileri ortasındaki seyahati değiştiriyorPerakende Günleri’ndeki “Dinozorlar, Unıcornlar ve Vakitte Yolculuk” başlıklı konuşmasında marka, müşteri, teknoloji ve değişime odaklanan WPP Küresel Strateji Yöneticisi James Harris “Trilyonlarca veri içinde nasıl fark edilebilmek için markanızın teknolojideki ve müşteri taleplerindeki süratli değişiklikleri günü gününe yakalayabilmesi gerekiyor. Bu açıdan baktığınızda markanız bir unicorn mu, yoksa dinozor mu?” diyerek, içinde bulunduğumuz süratli değişim çağında, değişen teknolojinin hem fizikî hem de dijital ortamda, markalarla müşterileri ortasındaki bağlantıyı değiştirmeye nasıl devam ettiğini aktardı. Konuşmasında, Google’ın öncülüğünü yaptığı yeni jenerasyon yapay zeka uygulamalarının perakendeyi dönüştürdüğü 5 farklı alana odaklanan Google Küresel Mühendislik Grubu, AI Sanayi Tahlilleri Yöneticisi Orhan Çamoğlu ise müşteri alakaları, stok idaresi, vaktinde teslimat ve perakendeciler ile müşterileri ortasındaki itimadın tesis edilmesi için yapay zekadan nasıl yararlanılabileceğini konuklarla paylaştı. Pazaryerleri markaları global pazarlara bağlıyorDünyanın başkan pazaryeri entegratörü ChannelEngine’in Satış ve İş İştiraklerinden Sorumlu Lider Yardımcısı Niels Floors konuşmasında pazaryerlerindeki son gelişmeleri, müşteri bağları stratejilerini, işi büyütmenin ve rakiplerden öne geçmenin yollarını paylaştı. Floors, PG23’e katılan markalara ve perakendecilere; satışları optimize ederek, vakti azaltarak, kârı ve erişimi ise artırarak milletlerarası pazaryerlerine ve satış kanallarına bağlanmalarını kolaylaştıracak tekliflerde bulundu. “Başarılı Bir Pazaryeri Yaratmak” başlıklı konuşmasında direkt tüketciye yönelik (DTC) markaların bekleyen zorluklara değinen Tradebyte Lider Yardımcısı Stefan Röttger ise karlı bir pazaryeri yürütmek için, bilhassa dijital moda ve lifestyle perakendeciliğinde derin içgörülere, müşahedelere ve görüşlere erişim sağlayan tecrübelerini konuklarla paylaştı. Perakendedeki muvaffakiyet müşteri tecrübesinden geçiyorLandor & Fitch Yönetici Kreatif Yöneticisi Apolline Picot “Farklı Olun ya da Yok Olun” başlıklı ilham verici konuşmasında, markaların müşterilerine gayelerini ve bedellerini aktarabilen akılda kalıcı tecrübeler sunabilmeleri için teklifler paylaştı. “Markaların yeniliğini koruyabilmesi için tüketicilerle mümkün olan her kanal ve temas noktasında buluşabilmesi gerekiyor” diyen Picot, sunumunda markalar için stratejik ve multidisipliner yaklaşımı ile yönettiği yenilikçi tecrübe projelerinden örnekler de paylaştı. Perakende dalı dört farklı “Uzmanlık Sahnesi”ndeki 34 oturumda masaya yatırıldıAtış Şirketler Kümesi CEO’su Ahmet Atış ve oyuncu, DasDas Kurucu Ortağı Mert Fırat’ın iş dünyasının sorumluluklarını ele alan oturumu, AYD İdare Konseyi Başkanı Nuri Şapkacı ve BMD İdare Konseyi Başkanı Sinan Öncel’i Şule Zeybek’in moderatörlüğünde bir ortaya getiren “İki Lider Sahnede” söyleşisi ve Suat Soysal’ın yönettiği Silk and Cashmere İdare Konseyi Başkanı Ayşen Zamanpur, Koton İdare Şurası Üyesi Gülden Yılmaz ile FLO Mağazacılık İdare Şurası Başkanı Mehmet Ziylan’ı bir ortaya getiren “Bir de Bana Sor!” sohbeti, Perakende Günleri 2023’ün öne çıkan oturumları ortasında yer aldı. İştirakçiler ana sahne dışında, perakende dalına istikamet veren 4 farklı “Uzmanlık Sahnesi”nde, geniş bir yelpazaye yayılan 34 oturumda kesimin temsilcilerini dinleme talihi yakaladı.Perakedende Güneşi Mükafatları sahiplerini buldu Sektörün en itibarlı mükafatları olan Perakende Güneşi Ödülleri’nde Alışveriş Merkezlerinin Önderi Ödülü’nü Torunlar GYO İdare Heyeti Lideri ve Genel Müdür Aziz Torun, Gıda Perakendesinin Başkanı Ödülü’nü Migros İcra Lideri Ömer Özgür Tort ve Dijital Ticaretin Önderi Ödülü’nü Trendyol Kümesi Lideri Çağlayan Çetin alırken, Besin Dışı Perakendenin Önderi Ödülü’nü Silk & Cashmere İdare Şurası Lideri Ayşen Zamanpur kazandı. Toplumsal Sorumluluk Muvaffakiyet Mükafatlarını ise Akiş GYO, Anadolu Efes, Big Chefs, Boyner Büyük Mağazacılık, Carrefoursa, Migros, United Payment ve Yataş Bedding paylaştı. Perakende Günleri Fuarı’nda iştirakçiler, perakende ve teknoloji dallarından önde gelen firmalarının ilham verici standlarını ziyaret etme fırsatı bulurken, bu yıl birinci kez B2B görüşmelere imkan sağlayan B2B Hall da, perakende markalarına potansiyel müşterilerle tanışma ve yeni iş birlikleri kurma imkanı tanıdı. Perakende Günleri’nin bu yılki kapanışı ise ülkemizin efsane ismi Emel Sayın’ın his yüklü ve sevinç dolu konseri ile yapıldı. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı