Mobilite sağlayıcısı Hödlmayr’da başarının formülü, ülke çapında satış, bayi yapısı ve insan gücü
Otomotiv kesimi son periyotta önemli çalkantılardan geçiyor. İster yeni teknolojiler, ister sürdürülebilirlik alanında yükselen talepler ya da değişen mobilite alışkanlıkları olsun, çerçeve şartları çok kısa bir mühlet içinde tüm kesim oyuncuları için büyük ölçüde değişti. Araç lojistiği uzmanı Hödlmayr ise vaktinde aldığı stratejik kararlar ile devrin getirdiği zorluklara karşı uzman hizmetler sunmaya devam ediyor. Grup genelinde 16 ülkede elektrikle çalışan binlerce arabanın taşımasından sorumlu olan araç lojistiği şirketi Hödlmayr Lojistik Türkiye Genel Müdürü Hande Çarıkcı, aldıkları stratejik kararlar hakkında şunları söyledi, "Uluslararası işlere odaklanarak hem Avrupa'da hem de Kafkasya bölgesinde müşteri portföyümüzü genişletme stratejimiz son yıllarda kendini kanıtlamış oldu. Elektrikli mobilite alanındaki milletlerarası büyüme de bize gelecek için inanç veriyor.” Elektirkli otomobillerin nakliyecilik lojistiğine yeni zorluklar getirdiğini ve daha güçlü kamyon kasaları üzere araçlar için daima yatırımlar yapma gerekliliğinin doğuduğunu da kelamlarına ekleyen Çarıkcı, “Hödlmayr olarak, dağınık altyapı ağından faydalanmak için halihazırda çeşitli yerlerde kendi e-şarj istasyonlarını kururak ve elektrik üreterek müşteriler için gerçek bir katma bedel yaratıyoruz” diye konuştu. Sektörde zorlaşan süreçler Hödlmayr’a fırsatlar sunuyorHödlmayr CEO'su Andreas Sundl ise, "Avrupa'daki otomotiv pazarı uzun bir müddettir durağandı. Artık ise muazzam bir dinamizm var ve elbette biz de bununla başa çıkmak zorundayız. Hödlmayr'ın en kıymetli önceliği, yenilikçi ve çok modlu lojistik tahlilleri ve hizmetleriyle müşterileri ikna etmeye devam etmektir” dedi. Sundl kelamlarını şöyle sürdürdü, "Görevimiz birçok açıdan çok daha karmaşık hale geldi. Bu kuvvetli bir durum, fakat Hödlmayr üzere bu segmentte çok fazla tecrübeye sahip bir şirket için birebir vakitte daha başarılı bir gelişim için harika fırsatlar sunuyor." Ülke çapında dağıtım yahut bayi yapısıAsya yahut Amerika pazarlarındaki yeni araba üreticilerinin neredeyse hiçbirinin Avrupa'da rastgele bir ülkede dağıtım yahut bayi yapısına sahip olmadığını belirten Sundl, “Araçlar Avrupa'ya gemi ile teslim ediliyor, münasebetiyle bize kısıtlı bir taşıma modu ile geliyor. Biz, daha sonra onları yola elverişli hale getiriyor, takviye sistemlerini Avrupa ölçü ünitelerine dönüştürüyoruz ve aracı gerekli sıvılarla dolduruyoruz” diye konuştu. Yükseltilmiş iş profili, inançlı işyeriAraçların çoklukla küçük kamyonlarla direkt son müşteriye teslim edildiğini de hatırlatan Sundl, "Bu süreçte çalışan şoförler kendileri için büsbütün yeni olan bir role giriyorlar. Müşterilerimizin satış ortakları haline geliyor ve son müşterilerde araç sunumunu ve eğitimini üstleniyorlar. Böylelikle lojistik, muvaffakiyet için kritik bir faktör haline geliyor" dedi. Hödlmayr Lojistik Genel Müdürü Hande Çarıkcı da son olarak şunları söyledi, “Sürücülerimiz için bu yeni vazife, bir kamyon şoförünün olağan iş tarifinden değerli ölçüde farklı. Hödlmayr'ın özel eğitim ve işe alma tedbirleri ile bunu çözüyoruz. Daima büyüyen, memleketler arası faaliyet gösteren bir aile şirketi olarak, çalışanlarımıza daima değişimin yaşandığı bir devirde hemen muhtaçlık duyulan istikrarlı temeli sunuyoruz. 'Güvenilirlik' faktörü hiçbir vakit bugün olduğu kadar değerli olmamıştı." Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı