DOLAR 34,5467 0.18%
EURO 36,0147 -0.62%
ALTIN 3.005,411,48
BITCOIN 0%
İstanbul

ŞİDDETLİ YAĞMUR

12:55

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

Kuveyt Türk’ten Veri Odaklı Bankacılık Raporu

Kuveyt Türk’ten Veri Odaklı Bankacılık Raporu

ABONE OL
19 Temmuz 2023 14:48
Kuveyt Türk’ten Veri Odaklı Bankacılık Raporu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Kuveyt Türk’ün hazırladığı Data Odaklı Bankacılık Raporu, bankacılık kesimindeki data odaklı tahlil ve teknolojilerle ilgili kapsamlı çıktılar sunuyor. Rapora nazaran dolandırıcılık tespiti, kredi ve finansman kararları, chatbot ve görsel asistan, şahsileştirilmiş müşteri tecrübesi datadan yararlanılan alanların başında geliyor. 

Geliştirdiği yenilikçi eser ve hizmetleriyle 34 yıldır müşterilerine hizmet veren Kuveyt Türk, farklı mevzularda yaptığı araştırma raporlarını kamuoyuna sunmaya devam ediyor. Teknolojik gelişmeler doğrultusunda dijital bir dönüşümün içerisinde olan bankacılık dalında her geçen gün değeri daha da artan data odaklılığın daldaki rolü, sağladığı tahlilleri ve gelişen teknolojilerini araştıran Kuveyt Türk, Bilgi Odaklı Bankacılık Raporu’nu Fikrinn Platformu’ndan yayınladı. Data Odaklı Bankacılık Raporu, bankacılık dalındaki data odaklı tahlil ve teknolojilerle ilgili kapsamlı çıktılar sunuyor. Rapora nazaran, dolandırıcılık tespiti, kredi ve finansman kararları, chatbot ve görsel asistan, şahsileştirilmiş müşteri tecrübesi bilgiden yararlanılan alanların başında geliyor.  

 

“Bankacılık dalında bilgi odaklı dönüşüm potansiyeli yüksek”

Kuveyt Türk Strateji ve İnovasyon Küme Müdürü Dr. Selman Ortaköy, yaptığı açıklamada, “Günümüzde bilgi odaklı hareket etmek pek çok dal için büyük değer arz ederken bilhassa bankacılık dalında data odaklı bir dönüşüm potansiyelinin yüksekliği dikkat çekiyor. Bu kapsamda hazırladığımız bilgi odaklı bankacılık raporu, bölümde gelinen noktayı ortaya koyan ve bundan sonraki süreçle ilgili öngörüler içeren değerli bilgi ve yaklaşımlar içeriyor. Müşteri odaklı pazarlama, dolandırıcılık tespiti, kredi ve risk idare kararları, chatbot/görsel asistan ve şahsileştirilmiş müşteri tecrübesi bilgiden bedel elde edilen ve data odaklı bankacılığın odaklandığı en önemli alanlar ortasında yer alıyor. Kuveyt Türk olarak eserlerimizi geliştirirken öteden beri bilgiye büyük kıymet vermekteyiz. Bunun yanı sıra birinci kere 2017’de hayata geçirdiğimiz Bilgi Nimet Gelişim Programımız ile her yıl, iş ünitelerinde vazife alan arkadaşlarımızın modelleme, tahlil ve raporlama yetkinliklerini geliştirmelerine katkı sağlıyoruz. Gelecek planlarımız ve stratejik amaçlarımız doğrultusunda 2025 yılına kadar tüm ünitelerimizde faaliyet gösteren 100 data bilimcisi ve 750 bilgi analisti yetiştirme gayemize hakikat emin adımlarla ilerliyoruz” dedi. 

 

Bankacılık kesiminde bilgi neden değerli?

Kuveyt Türk’ün Data Odaklı Bankacılık Raporuna nazaran bilgi, son vakitlerde şirketlerin stratejik kararlar alırken kullandığı değerli bir kaynak haline geldi. Elde edilen bilgilerin gerçek yollarla işlenmesi sayesinde şahsileştirilmiş eser ve hizmetlerin müşterinin gereksinimine nazaran uyarlanması, operasyonel süreçlerin optimize edilerek verimliliğin artırılması, güzelleştirilmiş risk idaresi uygulamaları ve hakikat kredi idaresiyle faal kalitesinin artırılması ve uydurma süreçlerin vaktinde tespit edilerek müşteri güvenliğinin artırılması sağlanıyor.

 

Kişiselleştirilmiş hizmetler kârlılığı artırıyor

Raporda yer verilen, National Business Research Institute ve Narrative Science tarafından yapılan ortak bir araştırmaya nazaran, bankaların %32’si pazarda rekabet avantajı elde etmek için iddiaya dayalı analitik ve öteki yapay zekâ teknolojilerini kullanıyor. Salesforce raporuna nazaran ise tüketicilerin %84’ü müşteri tecrübesinin sunulan eser ve hizmet kadar değerli olduğunu düşünüyor. Accenture tarafından yapılan bir araştırmaya nazaran de müşterilerin %30’luk kısmı daha güzel ve kaliteli hizmet almak için farklı bankaları tercih ediyor. Hasebiyle data ile müşterilere sunulan şahsileştirilmiş hizmetler verimliliği artırırken kârlılığı da olumlu istikamette etkiliyor. 

 

Veri yönetişiminin kıymeti artıyor

Bilgilerin kullanılabilir, erişilebilir ve korunabilir olmasını sağlamayı amaçlayan data yönetişimi, bankalar için giderek ehemmiyetini artırıyor. Gartner’ın araştırmasına nazaran 2024’e kadar kuruluşların %30’u data analitiği yönetişim platformlarına yatırım yapacak ve böylelikle muteber iç görülerin iş üzerindeki tesiri artacak. 2025’e kadar çağdaş bir ‘Veri ve Analitik Yönetişim’ yaklaşımını benimsememiş işletmelerin %80’lik kısmı küçülmeye gidecek. Yeniden tıpkı araştırmaya nazaran 2024’e kadar, tertiplerin %75’i birleşik data ve analitik teşebbüslerini desteklemek ve kurumsal başarısızlığı önlemek için merkezi bir data ve analitik yapısı kurmuş olacak.

 

Verilerin stratejik kullanımın yolu: Bilgi Ambarı

Veri ambarı, tüm bilgilere tek bir yerden erişilen bir sistem olup bir bankadaki tüm ünitelerin öteki üniteler hakkında bilgi edinebilmesine imkan sağlıyor. Data ambarlarında bilgiler, tarihi süreçte yaşanan tüm değişimleriyle birlikte saklanıyor. Tüm dataların tek bir kaynaktan yönetilmesine imkan sağlayan bilgi ambarı, bankalar için olmazsa olmaz yapılar ortasında yer alıyor. Data ambarı olmadan, bir şirketin gitgide daha rekabetçi bir ortama dönüşen günümüz pazarında hayatta kalması hayli sıkıntı.

 

Veri analitiği ve yapay zekâ birlikteliği

Rapora nazaran, son vakitlerde yapay zekâ ve bilgi analitiği alanlarına yatırımların artmasıyla bu alanlardaki çalışmalar ivmeli bir halde hızlanıyor. Bu durum bilhassa bankalar üzere büyük ölçüde dataya dayalı iş muhtaçlığı olan dallar için önemli bir potansiyel manasına geliyor. Business Insider tarafından hazırlanan bir raporda, bankaların yaklaşık %80’inin yapay zekanın kendi bölümlerine sunduğu potansiyel yararların farkında olduğunu gösteriyor. Bir öteki araştırmaya nazaran ise global bankacılık bölümünde yapay zekânın pazar büyüklüğü 2020 yılında 3,88 milyar dolardı. Bu ölçünün 2030 yılında 64,03 milyar dolar olacağı öngörülüyor. Raporda, data biliminin bankacılıkta uygulanmasının bugün bir trendden çok bir mecburilik haline geldiğinin altı çiziliyor. 

 

Kuveyt Türk Hakkında

Kuveyt Türk, 1989 yılında kurulmuştur. Seçkin finansal eser ve hizmetlerini faal formda tasarruf sahipleri ve yatırımcılarla buluşturan Kuveyt Türk, müşteri odaklı yaklaşımı, teknoloji-inovasyon çalışmaları ve dijital dönüşüm yolunda attığı adımlarla dalındaki öncü pozisyonunu sürdürmektedir. Altın bankacılığı alanında adım atan birinci iştirak finans kuruluşu olan Kuveyt Türk, ayrıyeten dünyada ve Türkiye’de birinci sürdürülebilir sukuk sürecini gerçekleştirmiştir. Son 6 yıldır Türkiye’nin En Güzel Patronu mükafatına layık görülen Kuveyt Türk, 2021’de de birinci sırada Avrupa’nın En Âlâ Patronu seçildi. Bugün prestijiyle Türkiye genelinde 443 şubesiyle ve dijital kanallarıyla müşterilerine hizmet veren Kuveyt Türk, yurt dışında ise Bahreyn şubesi ve Almanya’daki iştiraki KT Bank AG’yle faaliyetlerini sürdürmektedir. Operasyonel çalışmalarının yanı sıra toplumsal pahaları temel alarak ve kültürel varlıklara sahip çıkarak değerli toplumsal sorumluluk projelerine imza atan Kuveyt Türk, “Değerlerimizle büyüyoruz” yaklaşımı doğrultusunda birçok onarım projesi üstlenmiş, insani yardım kampanyalarına takviyede bulunmuş, kitap ve belgesel üzere kalıcı eserler ortaya koymuştur.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.