Küçük ve orta ölçekli işletmeleri maksat alan yeni bir kimlik avı kampanyası Kaspersky tarafından ortaya çıkarıldı. Atak, müşterilerin posta listelerine sızmak için e-posta hizmet sağlayıcısı SendGrid’den yararlanıyor ve kimlik avı e-postaları göndermek için çalınan kimlik bilgilerini kullanarak e-postaların gerçek üzere görünmesini sağlıyor. Böylelikle alıcıları basitçe kandırıyor.
Siber hatalılar çoklukla şirketlerin müşterilerine ulaşmak için kullandıkları posta listelerini amaç alarak spam, kimlik avı ve öbür karmaşık dolandırıcılıklarına yönelik fırsatlar sunuyor. Toplu e-posta göndermek için yasal araçlara erişim, bu cins akınların muvaffakiyet oranlarını daha da artırıyor. Sonuç olarak saldırganlar giderek artan sıklıkla şirketlerin e-posta hizmet sağlayıcılarındaki (ESP’ler) hesaplarını ele geçirmeye çalışıyor. Kaspersky’nin son araştırmasında, kimlik avı e-postalarını direkt ESP’nin kendisi aracılığıyla göndermek üzere SendGrid ESP’nin kimlik bilgilerini toplayan ve böylelikle taarruz kapsamını geliştiren bir kimlik avı kampanyası keşfedildi.
Saldırganlar, kimlik avı e-postalarını direkt ESP üzerinden göndererek alıcıların bilindik kaynaklardan gelen irtibata olan itimadından faydalanarak muvaffakiyet mümkünlüğünü artırıyor. SendGrid’den geliyor üzere görünen kimlik avı e-postaları, güvenlikle ilgili kaygılarını mazeret ederek alıcıları hesaplarını korumak için iki faktörlü kimlik doğrulamayı (2FA) etkinleştirmeye çağırıyor. Lakin verilen irtibat kullanıcıları SendGrid giriş sayfasını taklit eden uydurma bir web sitesine yönlendiriyor ve burada kimlik bilgileri toplanıyor.
E-posta tabanlı kimlik avı, SendGrid’in sunucularından gönderilen ve SendGrid tesir alanına işaret eden geçerli kontaklara sahip büsbütün yasal bir e-posta imgesine sahip. Alıcıyı uyarabilecek tek şey ise göndericinin adresi. Bunun nedeni, ESP’lerin gerçek müşterinin alan ismini ve posta kimliğini ortaya koyması. Dolandırıcılığın bir başka değerli işareti de kimlik avı sitesinin “sendgreds” alan isminin birinci bakışta yasal “sendgrid” alan ismine çok benzemekle birlikte çok küçük farklar barındırması.
Bu kampanyayı bilhassa sinsi yapan özelliği ise oltalama e-postalarının klasik güvenlik tedbirlerini atlama marifeti. Kelam konusu iletiler yasal bir hizmet aracılığıyla gönderildikleri ve bariz bir kimlik avı belirtisi içermedikleri için otomatik filtreler tarafından tespit edilemeyebiliyor.
Kaspersky Güvenlik Uzmanı Roman Dedenok, şunları söylüyor: “İşletmenizin prestiji ve güvenliği kelam konusu olduğunda sağlam bir e-posta hizmet sağlayıcısı kullanmak kıymetlidir. Fakat birtakım sinsi dolandırıcılar sağlam hizmetleri nasıl taklit edeceklerini öğrendiler. Bu nedenle size gelen e-postaları düzgün bir biçimde denetim etmek ve daha düzgün muhafaza için emniyetli bir siber güvenlik tahlili kurmak çok kıymetlidir.”
Kimlik avcıları birden fazla vakit ele geçirilmiş eski hesapları kullanıyor. Zira ESP’ler yeni müşterileri sıkı denetimlere tabi tutarken, daha evvel birtakım toplu e-postalar göndermiş olan eski müşterilerini emniyetli kabul ediyor.
Kaspersky Daily’de kimlik avı kampanyası hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
EĞİTİM
03 Aralık 2024SPOR
03 Aralık 2024SAĞLIK
03 Aralık 2024TEKNOLOJİ
03 Aralık 2024EĞİTİM
03 Aralık 2024EKONOMİ
03 Aralık 2024SPOR
03 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.