İstinye Üniversitesi, TURQUALITY ile Türkiye’nin markalaşma hamlesindeki yerini aldı
İstinye Üniversitesi (İSÜ), akademik muvaffakiyetleri ve kurumsal marka gücü ile TURQUALITY programının eğitim kategorisinde marka takviyesi almaya hak kazandı. İSÜ Rektörü Prof. Dr. Erkan İbiş, “Üniversitemiz, bu süreçle, kıymetli kazanımlar elde etmiş, değişim sürecini, yenilikçi ve nitelikli bir istikamette ivme kazanacak formda ilerletmiştir” dedi.İstinye Üniversitesi (İSÜ), akademik kimliğinin marka gücü ile kurumsallaşma ve büyüme gayelerini birleştirmek emeliyle, eğitim kategorisinde TURQUALITY programına marka takviyesi müracaatının kabul edildiğini duyurdu. Türkiye'nin milletlerarası seviyede tanınmış markalar yaratma gayesine takviye sunan ve T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen TURQUALITY programı kapsamına dâhil edilen İSÜ, Türkiye'nin geleceğine değerli katkı sunmak emeliyle, nitelikli bireylerin yetişmesine, araştırma ve inovasyonun desteklenmesine ve ülke iktisadının sürdürülebilir büyümesine kıymetli katkılarda bulunma vizyonuyla akademik ataklarına devam ediyor. Dünyanın birinci ve tek devlet dayanaklı markalaşma programı olan TURQUALITY, Türk markalarının global arenada öne çıkabilmesini amaçlıyor. Bu kıymetli adım ile İSÜ, markalaşma sürecine güçlü bir dayanak sağlamak ve Türkiye'nin de marka bedelini artırmak için atılım yapıyor. Bu gelişme, İSÜ’nün bir araştırma üniversitesi olarak küresel arenada daha görünür hâle gelmesini sağlamanın yanı sıra, birebir vakitte Türkiye'nin markalaşma seyahatine da bedelli katkılar sunacak.“TURQUALITY ile ortak amaç dâhilinde bütünleştik”İSÜ Rektörü Prof. Dr. Erkan İbiş, TURQUALITY sürecinde İstinye Üniversitesi’nin marka gücü ve gelecek projeksiyonu hakkında şu sözleri kullandı: “TURQUALITY, Türkiye’nin bir ‘kalite markası’ ve bu markanın temelinde yatan ögelerden en değerlisi, bilhassa eğitim turizmini ilgilendiren milletlerarasılaşma. Bir eğitim kurumunun eğitim turizminde başarılı olabilmesi için bilimden eğitime, AR-GE’den, sanata birçok farklı alanda öncü ve nitelikli olması, tıpkı vakitte da bu birikimlerini itimat ve prestij parametresi paralelinde muhataplarıyla paylaşması gerekmektedir. Bu açıdan, İstinye Üniversitemiz, şimdi genç bir eğitim kurumu olmasına karşın, kalite bağlamındaki tüm gayeleri ‘kendi hedefleri’ olarak içselleştirmiş ve TURQUALITY sürecine kendi dileğiyle dâhil olmuştur. Bu süreçte iki hedefimizden ikisini de gerçekleştirmiş bulunuyoruz; bunlardan birincisi, alışılmış olarak, ‘TURQUALITY’ markası ile ortak amaç dâhilinde bütünleşmekti ve İSÜ olarak bunu başardık. İkinci mevzu ise, yalnızca TURQUALITY mührünü almanın ötesine geçerek, TURQUALITY’nin kalite süreçlerini iç paydaşlarımızda bir arada sürdürülebilir kılmak ve bu nitelikleri üniversitemizin standartları hâline getirebilmekti. Üniversitemiz, bu süreçle, kıymetli kazanımlar elde etmiş, değişim sürecini, yenilikçi ve nitelikli bir tarafta ivme kazanacak halde ilerletmiştir.” “Uluslararası öğrenci sayısını artırmayı hedefliyoruz”İSÜ’de 3 bin 200'den fazla yabancı öğrencinin eğitim gördüğünü belirten Prof. Dr. İbiş, bu sayıyı artırmayı hedeflediklerini belirterek şunları söyledi:“Türkiye’nin XI. Kalkınma Plânı’nda bilhassa önemsendiği iki alanı görmekteyiz: Bunlardan birincisi sıhhat turizmi ve başkası de eğitim turizmidir. ‘Eğitim turizmini domine eden ABD ve İngiltere’nin ise, artık eski tartılarına sahip olmadıkları gözlenmektedir. ABD ile İngiltere’ye rakip olarak beliren, Macaristan, Polonya, Mısır, Türkiye üzere yeni ‘eğitimci’ ülkelerin kendilerini ispatladıklarını söylemek mümkündür. Türkiye, elbet ki, bu basamakta muvaffakiyet sağlayan en kıymetli ülkeler ortasında yer almaktadır. Amaçlarımızdan biri de vizyonumuza uygun biçimde, milletlerarasılaşma, memleketler arası iş birlikleri, milletlerarası öğrenci sayısının artırılması ve bu mezunlarımızın ülkelerine döndükleri vakit, ülkemizin birer elçileri olmalarının sağlanması fikrine dayanmakta. Elbette ki, İSÜ olarak bizim için AR-GE, bilim, eğitim, proje, yayın; kültür ve sanat çok değerli. Lakin bunlar için temel ögenin, ‘olmazsa olmaz’ın, öğrenci çeşitliliği olduğunu da biliyoruz. Bu çeşitlilik bağlamında üniversitemizde memleketler arası öğrenci sayısının artması tarafında bir siyasetimiz mevcut. Siyasetimizin gereği olarak, sistemimizde bugün 3 bin 200'den fazla yabancı öğrencimiz mevcut ve bu sayının önümüzdeki yıl içerisinde 4 bin 500, bir sonraki yıl ise 6 bin bandına ulaşmasını hedefliyoruz. Velhasıl, üniversitemizde her dört öğrenciden birinin memleketler arası öğrenci olmasını istiyor ve hem kültürlerarası kaynaşmayı hem çeşitliliği ve hem de küreselleşen dünyanın ortak kültürünün oluşturulmasını önemsiyoruz. Biz üniversiteler içerisinde eğitim turizminde birinci 4'te yer alıyoruz ve daha yüksek amaçlarımız var. Bu mevzuda istikrarlı halde çalışıyoruz ve milletlerarası alanda görünürlüğümüzü hem ülkemiz için hem de üniversitemiz için artırıyoruz. Memleketler arası iş birlikleri, ortak araştırmalar da bu bağlamda değerlendirilmelidir. TURQUALITY, aslında bizim politikalarımızı, gayelerimizi ve bizi motive eden, sinerjik tesir yaratan kıymetli bir adım. TURQUALITY markasını gururla taşıyacağız; o marka ile Türkiye'yi temsil ederken, Türkiye markasına da gururla hizmet edeceğiz.” Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı