Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Kurban Bayramı Alışveriş İstatistikleri
Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), Kurban Bayramı kapsamında, Garanti BBVA kartları ile Garanti BBVA POS’larından yapılan süreçler üzerinden gerçekleştirdiği araştırma bilgilerini açıkladı. 2022 ve 2023 yıllarının Bayram haftasını kapsayan araştırma; yıldan yıla alışverişlerin en fazla hangi dallarda arttığına, tüketici ve kent bazında değişimlere dair datalar sunuyor. Kurban Bayramında geçen yıla oranla harcamaların en fazla arttığı bölüm Mobilya ve Dekorasyon oldu…6–12 Temmuz 2022 ile 25 Haziran–1 Temmuz 2023 tarihlerinin kıyaslandığı araştırmaya nazaran, mobilya ve dekorasyon sektörü geçen yıla oranla harcamalarda %186’lık büyümeyle birinci sırada yer aldı. Bunu %160’lık artışla kuyumcular takip ederken, üçüncü sırada %153 artışla elektrik-elektronik eşya ve bilgisayar olarak gruplandıran dal yer aldı. Peşin ödemeler yüzde 76 arttı…Kurban Bayramı haftasında ödemelerin %67’si peşin, %33’ü taksitli şekilde gerçekleştirildi. Araştırmaya nazaran bayram kapsamında gerçekleştirilen peşin ödemeler bir önceki yıla oranla %76 arttı. Taksitli alışveriş verilerine bakıldığında ise %141’lik bir artış gerçekleştiği gözlemlendi. Taksitli alışverişlerde en çok artış yine mobilya ve dekorasyon sektöründe %236 oran ile gerçekleşti. Temassız ödeme öncelikli tercih haline geldi, her iki kartlı ödemeden biri temassız süreç olarak yapıldı…Günden güne süratle yaygınlaşan kartla temassız ödeme tercihlerindeki artış Kurban Bayramı devrinde de net formda gözlemlendi. Temassız ödemelerde bir evvelki yılın birebir periyoduna göre %115’lik bir büyüme gerçekleşirken, toplam kartlı harcamaların %26’sı, toplam kartlı işlemlerin %55’i, yani yaklaşık her iki süreçten biri, temassız süreç olarak yapıldı.. İnternetten alışveriş artıyor…Son yıllarda istikrarlı halde büyüyen e-ticaret kesimindeki harcamalara bakıldığında, bu yıl Kurban Bayramında 2022 yılına oranla %126’lık bir artış gözlemlendi. E-ticaretin toplam harcamalar içindeki hissesi Türkiye genelinde %31 düzeyine ulaşırken, kentler bazında en yüksek oran %47 ile İstanbul’da gerçekleşti. Öbür taraftan bayanlar e-ticaret harcamalarını %136, erkekler %122 arttırdı. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı