L’Oréal Türkiye, yıllardır başarılı bir biçimde yürüttüğü “Gelecek için L’Oréal” Sürdürülebilirlik Programı ile gezegenimizin hudutlu kaynaklarına ve toplumların içinde bulunduğu şartlara saygılı bir biçimde hareket ediyor.
2030’a kadar tamamlayacakları güçlü ve savlı taahhütlerini daha kısa vakitte hayata geçirmek için var gücüyle çalışan tekno-güzellik lideri, 22 Nisan Dünya Günü’nü kutlarken, dala sürdürülebilirlik alanında örnek teşkil edecek uygulamalara hayat veriyor.
Sürdürülebilir bir gelecek için farkındalığı güçlendirmek ve gelecek jenerasyonlara daha sürdürülebilir bir dünya bırakmak amacıyla çalışmalarını sürdüren L’Oréal Türkiye, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Gayelerindeki 17 unsurun 16’sını kapsayan sürdürülebilirlik maksatları ve cesur girişimleri ile öne çıkıyor. 22 Nisan Dünya Günü’nde L’Oréal Türkiye, dünyanın hudutlarına saygılı bir biçimde, sürdürülebilir tekniklerin artmasını ve dünyamızın karşı karşıya kaldığı çevresel tehditlere dikkat çekmek gayesiyle hoşluğu ve sürdürülebilirliği daha kapsayıcı ve sorumlu bir hale getirmek için yatırımlarına devam ediyor.
Su kaynaklarının daha verimli kullanılması için “Su Dostu Fabrika” ve “Gjosa Su Tasarrufu Sağlayan Su Başlığı” projelerini hayata geçirdi
Su kaynaklarının verimli bir biçimde kullanılması ve su tüketiminin azaltılması için farklı ve inovatif uygulamalara yatırım yapan L’Oréal Türkiye, bu amaç doğrultusunda İstanbul Üretim Tesisi’ni ‘suyu geri dönüştüren su dostu fabrika’ ya dönüştürerek, endüstriyel süreçlerde kullanılan suyun %100’ünü geri dönüştürüyor ve yılda 10 milyon litre su tasarrufu sağlanmasını sağlıyor.
L’Oréal, Gjosa ile geliştirdiği “Su tasarrufu sağlayan” duş başlığı ile kuaför salonlarında yüzde 69’a varan su tasarrufuna imkan sağlıyor. Gjosa duş başlığının 2023 yılından bu yana, Avrupa ve Orta Doğu’da 10.000’den fazla profesyonel kuaför salonunda kullanılması ile 182 milyon litre bir öteki deyişle 72 Olimpik yüzme havuzuna muadil su tasarrufu sağlandı. Önümüzdeki yıllarda bu inovasyonun dünya çapında 200 binden fazla salonda sunulmasını hedefleyen L’Oréal, su tasarrufu sağlayarak etrafa katkı sağlarken iş ortaklarının suyu daha verimli kullanması konusunda fark yaratıyor.
L’Oréal Türkiye, hayata geçirdiği tüm projelerde sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek için tahliller geliştiriyor
‘Gelecek İçin L’Oréal’ sürdürülebilirlik taahhütleri kapsamında tüm faaliyetlerini çevresel tesirleri güzelleştirmeye ve bu istikamette yeni düzenlemeler geliştirmeye adayan L’Oréal Türkiye, sürdürülebilirlik konusunda her fırsatı değerlendirebilmek ismine tüm tanzim teşhir materyallerini ‘eko-dizayn’üretiyor. Bu eko-dizayn dizaynlar ile imalatı, kullanımı ve imha edilmesi üzere süreçlerden kaynaklanan olumsuz çevresel tesirleri en aza indirmeyi amaçlıyor.
Hedeflerine ulaşmak için somut adımlar atmaya devam eden L’Oréal Türkiye, 2021 yılından itibaren e-ticaret ve B2B gönderimlerinde dolgu ve muhafaza materyallerinin, koli ve güvenlik bantların tamamında plastik kullanmıyor.
Sürdürülebilirlik taahhütleri kapsamında atık faaliyetlerini güzelleştirmeyi, yeni düzenlemeler geliştirmeyi hedefleyen L’Oréal Türkiye, artık kullanılmayan eser teşhir ünitelerini ileri dönüştürerek kitaplık, dolap ve masaya olarak tekrar pahalandırıyor. Proje kapsamında 304 duvar ünitesini geri dönüştüren L’Oréal Türkiye, 36 okul için kitaplık, anaokulları için dolap, kedi meskenleri ve yönlendirme tabelaları üretti.
Start up’larla iş birliğini önemseyen L’Oréal, yenilikçi bakış açısıyla sürdürülebilirliğe farklı bir boyut getiriyor
Teknolojiyi düzgünlük için kullanarak açık inovasyon stratejisi doğrultusunda start up’larla iş birliği yapan L’Oréal Küme, sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek için tahliller geliştiriyor. L’Oréal Küme, Carbiosstart-upı ile enzimatik teknolojisi kullanılarak geliştirilmiş sonsuz sefer geri dönüştürülebilen plastik şişeyi hayata geçirerek plastik atıkla çabada eşsiz bir tahlil sunuyor. Bu yeni enzimatik teknolojisi ile şeffaf, renkli, opak ve çok katmanlı her türlü PET’in geri dönüştürülmesi sağlanarak geri dönüşüm için büyük yarar sağlanıyor.
CDP tarafından 8 sefer üst üste üç etraf temasının tamamından A notu alan tek şirket
Dünyanın en büyük çevresel raporlama platformu olan Carbon Disclosure Project (CDP) tarafından bu yıl 8. sefer üst üste “iklim değişikliğiyle mücadele”, “ormanları koruma” ve “su güvenliğini sağlama” temalarının tamamından A notu alan L’Oréal Küme, bu yıl da21 bin şirket ortasından, tüm temalarda A notu alan 10 şirketten biri olma muvaffakiyetini yakaladı.
Sosyal ve çevresel sıkıntıların uygunlaştırılması için 200 Milyon € dan fazla fon
Sosyal ve çevresel sıkıntıların güzelleştirilmesi için 200 Milyon € dan fazla fon ayıran L’Oréal Küme, bu fonun 500 Milyon €’luk kısmını 1 milyonluk canlı tipinin yok tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu göz önünde bulundurarak ormanlar, denizler ve sulak alanlar da dahil olmak üzere kaybolan ve bozulmuş habitatların onarılması için ayırdı.
Öte yandan 22 Nisan Dünya Günü’nde Türk start-up Kozalak Yangın ile de iş birliği yapan L’Oréal Türkiye, İstanbul Heybeliada’daki 1 hektarlık orman alanını yangınlara karşı muhafaza altına aldı. L’Oréal Türkiye, yaklaşık 10 bin ağaçtan oluşan orman alanını muhafaza altına alarak yılda 30 ton oksijen üretilmesine katkı sağlıyor ve 50 tonluk karbon emisyonunun da önüne geçiyor.
L’Oréal, manalı markalar ihtilaliyle etrafa saygılı eserler ve uygulamalar geliştirerek toplumsal yarar sağlamayı sürdürüyor
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
EĞİTİM
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024TEKNOLOJİ
23 Kasım 2024EĞİTİM
23 Kasım 2024EKONOMİ
23 Kasım 2024SPOR
23 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.