DOLAR 34,6577 0.02%
EURO 36,3850 0.01%
ALTIN 2.942,810,39
BITCOIN 3230108-1.58859%
İstanbul

KAPALI

12:57

ÖĞLEYE KALAN SÜRE

Öğrenci ona verilen zamanı istediği gibi kullanmakta özgür olmalı
  • Haberuc
  • Eğitim
  • Öğrenci ona verilen zamanı istediği gibi kullanmakta özgür olmalı

Öğrenci ona verilen zamanı istediği gibi kullanmakta özgür olmalı

ABONE OL
20 Temmuz 2023 06:12
Öğrenci ona verilen zamanı istediği gibi kullanmakta özgür olmalı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Matematik nasıl öğrenilmeli? En kolay metot nedir? Nasıl bir strateji bulmalı? Matematik konusunda zorluk çeken öğrenciler bu soruların cevaplarının peşinde. Fakat İstinye Üniversitesi (İSÜ) Mühendislik ve Tabiat Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Nesin, matematik tahsiliyle ilgili strateji sorusuna “Tek bir strateji vardır, kalemi, kâğıdı, kitabı önüne alıp çalışmak” cevabını veriyor. Öğrencilerini derste özgür bıraktığını belirten Nesin, “Hayat onun. Ona verdiğim vakti istediği üzere kullanmakta özgürdür” diyor.

 

Bazı öğrenciler için matematik öğrenmek oldukça şiddetli olabiliyor. Öğrenciler nasıl bir yol bulmalı, nasıl daha kolay matematik öğrenilebilir bunun yollarını araştırıyor. İstinye Üniversitesi (İSÜ) Mühendislik ve Tabiat Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Nesin, matematik tahsiliyle ilgili strateji sorusuna “Tek bir strateji vardır, kalemi, kâğıdı, kitabı önüne alıp çalışmak” diyerek karşılık veriyor. Matematik eğitiminde ferdî farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrencileri kendi başına bırakılabileceğini belirten Nesin, “Ben derslerimde yaklaşık yüzde 10-20 müdahale ederim. Gerisi öğrenciye kalmıştır. Hayat onun. Ona verdiğim vakti istediği üzere kullanmakta özgürdür” diyor.

“Kimse kimseye düşünmeyi öğretemez”

Prof. Dr. Nesin, yükseköğretim seviyesinde matematik eğitiminin zorluklarını aşmak için nasıl stratejiler geliştirilebileceği sorusuna, “Tek bir strateji vardır, kalemi, kâğıdı, kitabı önüne alıp çalışmak. Kimse kimseye düşünmeyi öğretemez. Karın kaslarını nasıl geliştireceğini öğrenebilirsin, internete girmek kâfi, lakin düşünmek birebir şey değil. Düşüne düşüne düşünme öğreniliyor” diyor.

“Hocalar öğrenciyi yalnızca yönlendirebilir”

Matematik eğitiminin temel emeliyle ilgili konuşan Nesin, “Lisans seviyesinde matematik eğitiminin maksadı öğrenciye ‘ben her şeyi anlayabilirim, kâfi ki bana vakit verilsin’ hissiyatını kazandırmaktır. Bunu gerçekleştirmek için hocalar öğrenciyi yönlendirmekten öteki bir şey yapamazlar doğrusu. Manaya tek başına yapılan bir eylemdir” diyerek öğrenmenin ise o denli olmayabileceğine dikkat çekiyor.

“Matematik tahsili memleketler arası seviyede öğrenilebilir”

Küreselleşen dünyada matematik tahsilinin sınırlanamayacağını belirten Prof. Nesin, şöyle devam ediyor:

“Küreselleşmenin bu kademesinde aslında Türkiye diye bir şey kalmadı ancak öğrenciler bunun farkında olmayabilirler. Öğrenci, sınıfından, öğretmeninden, okulundan, köyünden, kasabasından, kentinden ve hatta ülkesinden kopup milletlerarası bir seviyeye ulaşabilir. Öncelikle İngilizce ve mümkünse ikinci bir yabancı lisan öğrenmeli. İnternet diye çok faydalı (ama tıpkı vakitte çok zararlı) bir şey var.”

“Bu uğraşın ana öğesi öğrencinin kendisi”

“Matematik sorun çözmeden olmaz” diyen İSÜ Öğretim Üyesi, “İllaki sorun çözmek gerekir. Lakin yalnızca sorun çözmeye odaklanan bir öğrenci çapını küçültür, gereğince havalanamaz, ara kat edemez. Sorun çözmeden olmaz lakin yalnızca sorun çözmeye odaklanmak ‘ben küçük bir beşerim, benden bu kadar’ demektir. Matematik çok daha derindir” diyor. Matematiksel kavramların öğretimi sırasında öğrencilerin motivasyonunu artırmak neler yapılabilir sorusuna ise Nesin, şu cevabı veriyor:

“Keşke bilsem… Hiç bilmiyorum. Bu uğraşın ana öğesi öğrencinin kendisi. Onun uğraş harcaması gerekir. Biz hocalar da öğrenciyi hakikat soruya, gerçek soruna, gerçek kitaba yönlendirmeliyiz.”

“Ben derslerimde yaklaşık yüzde 10-20 müdahale ederim”

Matematik eğitiminde teknolojinin rolüyle ilgili ise “Matematik öğrenildiğinde teknoloji kullanımı zati tabiatıyla gelir. Özel bir gayret harcamaya gerek yok bence” diyor. Profesör, “Matematik eğitiminde farklı öğrenme tarzlarına ve kişisel farklılıklara nasıl ahenk sağlanabilir?” sorusuna “Öğrenci kendi başına bırakılarak… Bunun diğer da bir yolu da olamaz. Ben derslerimde yaklaşık yüzde 10-20 müdahale ederim. Gerisi öğrenciye kalmıştır. Hayat onun. Ona verdiğim vakti istediği üzere kullanmakta özgürdür” cevabını veriyor.

“Her türlü akıl yürütmenin gerisinde matematik vardır”

“Her türlü akıl yürütmenin gerisinde matematik vardır” diyen Nesin, şöyle konuşuyor:

“Biz dünyayı matematikle anlayıp diğerlerine matematikle anlatıyoruz. Hem anlayıp hem de diğerlerine anlatmanın öbür bir yolu yok. Her türlü akıl yürütmenin ardında matematik vardır. Dünya, cihan, alakalar yalnızca ve yalnızca matematiktir demiyorum, çok daha fazlasıdır şüphesiz. Ancak her türlü akıl yürütmenin temelinde matematik vardır. İnsan soyu aklıyla, hasebiyle matematikle sonlandırılmıştır.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.